het einde komt in zicht - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Erika - WaarBenJij.nu het einde komt in zicht - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Erika - WaarBenJij.nu

het einde komt in zicht

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg Erika

08 Januari 2015 | Costa Rica, Manuel Antonio

Dag 19

Na het ontbijt moesten we voor de laatyste keer over het strand van corcovado lopen om op de boot te stappen weer terug naar het vaste land. We hebben dezelfde route terug gevaren als op de heenweg. Om 10 uur waren we weer bij het cafeetje waar jose ons op kwam halen. Na ongeveer 2 uur rijden met de bus zijn we aangekomen in Manuel Antonio. Dit is een erg toeristische plaats. Het strand lag vol met toeristen. We hebben bij het hotel geluncht. Helaas waren ze onze bestelling kwijt en duurde het nogal lang. Daarna wat over het strand gewandeld en over de boulevard waar allemaal touristen winkeltjes zijn. Nog even wat gelezen en gezwommen in het zwembad bij het hotel en savondsin het dorpje wat wenzen eten en in de supermarkt ons ontbijtje gekocht.

dag 20
Om half 8 zijn we naar het natuurpark manuel antonio gelopen.Dit park ligt aan zee. Het is een van de kleinspe parken van costa rica maar wel erg touristisch. Het ligt op maar 3.5 uur rijden van san jose en is daarom ideaal als badplaats. Het was al vroeg druk in het park. Hebben nog wel een paar dieren kunnen spotten. We zijn eerst naar de 2 grote stranden gelopen en vanuit daar kon je nog een traiol lopen van 1.4 km waarbij je langs mooie uitzichtpunten komt. Op het einde van de trail zaten wat apen. Dez apen zijn gewend aan touristen en proberen alles te jatten. Ze zaten te azen opmijn rugtuas maar ze hebben niks kunnen pakken. Nog wat gezwommen in de zee bij het nationaal park en daarna terug naar ons hotel gelopen. In het dorpje geluncht en smiddags laatste souveniers gekohct en nog wat geluierd bij het zwembad. s'avondszijn we met bijna de hele group bij een grill restaurant wezen eten waar ze live muziek hadden.

dag 21

Na het ontbijt onze spullen gepakt en om half 10 zijn we vertrokken naar san jose.Onderweg gestopt bij een brug bij de rivier die onder de brug liep lagen veel krokodillen. Om ongeveer half 2 waren we in san jose. We zijn weer terug waar we begonnen zijn. Smiddags even de stad ingegaan om te lunchen en maar nog even wat wezen shoppen. vanavond eten we voor de laatste keer met de groep. Morgen om 5 uur worden we naar het vliegveld gebracht voor de terugreis naar nederland.