start - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Erika - WaarBenJij.nu start - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Erika - WaarBenJij.nu

start

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg Erika

22 December 2014 | Costa Rica, San José

dag 1.

Om 5 uur ging onze wekker. Hierna ons klaar gaan maken voor de lange reis naar costa rica.m 10 uur vertrok ons vliegtuig naar housten USA. Dit was een 11 durene vlucht. Hierna door de paspoortcontrole en daarna de controle voor handbagage. Hierna hadden we nog ruim 4 uur te overbruggen voordat ons volgende vliegtuig zou vertrekken. Op housten maar wat rondgelopen en de winkeltjes bezocht. Ook nog even langs de service balie gelopen om te kijken of we stoelen konden ruilen. We zaten anders iets van 10 rijen uit elkaar. Dit kon gelukkig we hadden nu wel een gratis upgrde gekregen naar comfort plus extra beenruimte dat was best fijn. Om 7 uur vertrok het vliegtuig voor het 2e deel van onze vlucht. Om 11 uur lande nwe op san jose in costa rica. Hier stonden Carlos en Jose ons al op te wachten. Snel de tassen in de auto en met de bus naar het hotel. Kamer was wel wat gehorig en om 5uur kwam er nog een trein met veel herrie voorbij denderen.

dag 2

9 uur gaan ontbijten. om 10 uur een uitleg gekregen van carlos over de reis. Hierop met de groep de stad in gegaan voor een eerste kennismaking met san jose. Ook even geld gepind. Daarna naar de central market waar we een drankje kregen gemaakt van kaz het lijkt op een soort citroendrankje. ook nog een stuk van een vrucht geproefd. Hierna konden we op eigen gelegenheid de stad verkennen. We zijn eerst terug gegaan naar het hotel om het geld veilig op te bergen. Daarna via een paar parkjes naar de stad gelopen. het was erg druk in de winkelstraat anwege de laatste zaterdag voor kerstmis. Bij de nike winkel werden we steeds achtervolgd door een verkoper hier waren we daarom ook snel weg. Onderweg bij een kraampje churros gekocht voor lunch. Hierna terug naar het hotel om nog even te relaxen. Om 7 uur zijn we met z'n allen in de stad gaan eten.

dag 3.

7 uur ging de wekker maar ik was daarvoor al wakker. Om half 8 moesten we de koffers inleveren zodat deze op het dak van de bus geplaatst konden worden.Ondertussen hebben wij ontbeten. Hierna zijn we vertrokken richting Puerto Viejo. Na ongeveer 2 uur hadden we een korte koffiestop. Om half 1 waren we op de lunchplaats. Helaas overal waar ik zin in had hadden ze niet. Toen werd het maar een hamburger. Op 5 minuten afstand van de lunchplaats ligt het nationaal parc Cahuita. Hier zijn we naar toegegaan. Het is een klein park wat grenst aan zee. We zijn eerst een stukje van het pad afgegaan. Hier zagen we brulapen kaaiman en een leguaan. Daarna hebben we het pad gevolgd langs de kustlijn. Onderweg hebben we verschillende luiaards, wasberen, apen, slang, en krabbetjes gezien. Na ruim 2 uur rondwandelen zijn we terug gelopen naar de bus om onze laatste stuk van de reis te volbrengen. Rond 5 uur kwamen we aan bij het hotel in puerto viejo. Hier zijn we nadat we hebben ingecheckt nog even het zwembad ingedoken. Jelger heeft daarna bij het hotel een heerlijke pizza gegeten ik ben vroeg naar bed gegaan omdat ik niet helemaal lekker was. Je hoort snachts nog de geluiden van de zee.

dag 4.

We waren vroeg wakker. Hierdoor zijn we om kwart voor 7 naar het strand gelopen wat voor het hotel ligt. Het is hier om half 6 al licht. Even een korte strandwandeling gemaakt. De temperatuur was al prima. Hierna een ontbijt gehad voor de hotelkamer. De hotelkamers zijn hier allemaal kleine huisjes. Bij het hotel hebben we ook een luiaard en een groen met zwart kikker gezien. Om half 9 zijn we vertrokken voor een excursie. We zijn onderweg eerst gestopt om een paar kameleons te spotten in het plaatsje bri bri. Hierna zijn we een stukje de jungle ingereden om de meest giftigste mier (black bull) en kikker te zien. De mier is ongeveer anderhalf groot. 1 beet ervan kan je verlammen en in het ersgte geval zelfs doden. De kikker is een felrode kikker. Daarna weer de bus in en na een korte stop omdat we een toekan zagen kwamen we aan bij het indianen dorp. Hier moesten we eerst een hangbrug over die over het water hing. Je mocht maar met max 4 personen tegelijk erop. In het midden wiebelde die best wel. In het dorp hebben we eerst uitleg gekregen over wat medicinale planten en over de stam. Ook hebben ze er natuurlijke kleurstoffen. Ik heb de letter e op mijn hand geschreven gekregen die pas met zonlicht zichtbaar wordl. Hij zou een maand blijven zitten dus ik ben benieuwd. We kregen een stukje verse cacaoboon je kunt alleen het vlees wat eromheen zit eten. Het smaakt een beetje naar lychee. De boon word gebrand en daarna met een steen fijn gemalen tot er een pasta over blijft. We kregen een lunch geserveerd in een blad. Het waren gekookte groente/fruit met kip en rijst. De kip en rijst was wel lekker maar vond de groente en fruit niet lekker. We kregen er wel lekkere limonade bij. Verder hebben we er nog de bribri variant van bier gekregenl. Het smaakte meer naar wijn dan naar bier. Van de cacaopasta maken ze daar verschillende soorten chocola. We hebben 11 soorten mogen proeven: amandel, sinaasappel, peper,mint, kokos. vanille, honing met kaneel, gember, koffie, pinda en aardbei. De chocola is heel anders dan de chocola in nederland er zitten hier geen conserveringsmiddelen in. Ook is het geen tablet maar meer een pasta. Hierna afscheid van de indianen genomen met chocolademelk met kokos. Na terugkomst in het hotel nog naar het strand geweest. De golven zijn hier erg hoog. Je word nog weleens omderuit gehaald door de golven. Hierna het reisverslag schrijven en dan zometeen gaan we uit eten.

• 26 December 2014 - 16:13

Jorieke:

Ik zie nu pas dat je een verslag bijhoudt :-)
    Leuk om te lezen! Veel plezier nog daar!

• 26 December 2014 - 21:28

Jeanne:

Wat een mooie beesten hebben jullie gezien en de fotos waren ook mooi.Heelveel plezier en het reis verslag is ook leuk om te lezen.