monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Erika - WaarBenJij.nu monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Erika - WaarBenJij.nu

monteverde

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg Erika

30 December 2014 | Costa Rica, Monteverde

dag 9

s'ochtens in het hotel geontbijt. In de boom hadden ze citrusvruchten neer gehangen waar vogels op af kwamen. Na het ontbijt zijn we vertrokken richting rincon de la vieja. Onderweg hebben zijn we gestopt bij een bakkerijtje. Hier hadden ze heerlijke gebakjes. Je had hier ook mooi uitzicht over het meer waar we vandaag omheen reden. Rond half 1 kwamen we aan bij het national parc rincon de la vieja. Hier hebben we eerst broodjes gegeten die we onderweg gekocht hadden. Het national parc ligt aan de voet van de vulkaan. Onderweg zijn we langs verschillende plaatsen gelopen waar er zwavelgassen uit de aarde kwam. Ook zag je modderpoeltjes die door de warmte borrelden. De weg door het park was een leuke route al moest je kijken waar je liep omdat het een hobbelig pad was. Hierna zijn we terug naar ons hotel gegaan. Nog even wat gezwommen en daarna kregen we het avondeten. Na het eten nog evenaande bar gezeten.

dag 10

We mochten vandaag uitslapen we hoefden pas om half 10 klaar te zijn voor de bus. We zijn eerst wezen ontbijten en daarna zijn we over de hangbrug gegaan die van het hotel naar dce overkant van de rivier ging. Hij was ongeveer 40m lang en 20m hoog. Om 10 uur vertrok de bus richting monteverde. Onderweg geluncht hier zaten ook een aantal ara's. Na de lunch gingen we de bergen in. De weg richting monteverde is een hobbelige onverharde weg. Af en toe kon je een heel stuk omlaag kijken. Gelukkig rijd onze buschauffeur erg rustig. Een paar keer gestopt om naar het mooie uitzicht te kijken. Rond 3 uur kwamen we aan in monteverde. Het hotel had alleen niet genoeg plaats voor ons allemaal. Jelger en ik zijn toen naar een ander hotel gebracht helaas wel iets minder dan het eigenlijke hotel maar je kunt niet alles hebben. We zijn daarna het dorpje ingelopen om daar wat rond te lopen. We hebben bij de tree house iets gegeten. Het eten was wel goed alleen de bediening was erg slecht. Hierna zijn we terug gelopen naar ons hotel. Het dorp ligt beneden en het hotel ligt boven. Het is een flinke klim naar boven toe maar je hebt wel mooi uitzicht over het dorp onderweg. Vanuit het hotel kun je ook de zee zien.

dag 11

Bij de bakker wat wezen eten en om 8 uur ging de bus richting het national park van monteverde. In dit park kun je een route lopen met allemaal hangbruggen varierend van 50 meter tot 157m lang. Je kunt er ook een tocht via kabels doen waarmee je over het regenwoud "vliegt". De meeste gingen dat als eerste doen maar ik ging dat niet doen. Jelger is daarom eerst met mij meegegaan wandelen. De bruggen waren vrij stabiel. Wel waren de bruggen van roosters gemakt als je naar benden keek kon je de grond zien. De bruggen gingen steeds iets makkelijker. Het waaide wel erg waardoor je soms de wind op de brug voelde. Het was een mooie tocht om te wandelen. Hierna wat gedronken en toen mocht jelger naar de canopy tour (kabelbaan). Ik ben toen met een paar andere terug naar het stadje gegaan. Bij een klein cafeetje heerlijk geluncht. De rest van de dag heerlijk rustig aan gedaan.

• 30 December 2014 - 16:52

Gerda:

Nou Erika dat is weer een heel avontuur voor je geweest , over al die bruggen.
    Goed van je, dat je het gedaan hebt.
    Ik sta er versteld van wat jullie allemaal al hebben gezien.

geniet nog van de verdere reis en tot volgend jaar.

Karel en Gerda

• 04 Januari 2015 - 16:43

Karin:

hoi Erika en Jelger
    Wauw wat leuk om te lezen hoe mooi het is in costa rica.
    Wat is er veel te doen zeg , oa lekker naar het strand en naar het national park monteverde. Super.
    Met het eten zit het geloof ik ook wel goed.
    Geniet er nog lekker van.

Ik denk dat ik ook maar eens ga sparen voor zo`n mooi reisje.......?
    Groetjes van Fam hopman