corcovado - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Erika - WaarBenJij.nu corcovado - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Erika - WaarBenJij.nu

corcovado

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg Erika

07 Januari 2015 | Costa Rica, Monteverde

dag 15

Om 7 uur ontbijt gehad in het hotel. Daarna zijn we met de bus richting het nationaal park gegaan waar de meeste van onze groep zijn gaan bootje varen en snorkelen. Wij zijn ondertussen alvast wegebracht naar de lunchplaats. Daar hebben ze een mooie privestrand. Op het strand aangekomen eerst at wezen wandelen aangezien we heel vroeg waren hadden we het hele strand nog voor ons alleen. Daarna nog wat wezen zwemmen en relaxen. Voor het eten nog even bij het restaurantje nog gedoucht omdat door de sterke stroming je erg veel zand over je kreeg.Bij de lunch kwam de rest van de groep er ook weer bij. Na de lunch zijn we met 6 personen gaan kayakken door de mangrove bossen. Het was een erg leuk tochtje met smalle paadjes waar je doorheen moest kanoen. 1 persoon is omgegaan omdat die achter ee ntak bleef hangen. Toen we de bossen uitkwamen kwamen we op een rivier. Normaal gesproken kano je vanuit daar weer terug de stroming van de rivier was echter zo sterk dat e niet terug konden kanoen. We zijnn toen de rivier verder gevolgd en ongeveer 2 km verderop opgepikt. Hierna zijn we weer terug gegaan naar het restaurantje waar de rest van de groep was. In het zelfde restaurantje hebben we ons avondeten gehad.

dag 16
Na het ontbijt zijn we vertrokken richting corcovado. We hebben eerst ongeveer 2 uur met de bus gereden. voordat we de boot op moesten konden we nog even door het straatje lopen en wat drinken. We pasten met z'n allen maar net op het bootje. We zijn eerst 45 min over de rivier gevaren en een stuk door de mangrovebussen en daarna kwamen we uit op zee. Hier hebben we ongeveer nog 45 min gevaren voordat we bij het strand uitkwamen bij ons hotel. Het laatste stuk moesten we lopen omdat daar de golfslag minder sterk was en we daardoor beter konden uitstappen. We hadden alleen een rugzak mee mogen nemen omdat de rest van de bagage niet in de boot paste. De rugzakken werden wel bij eht hotel uitgeladen door het personeel. Toen we daar aankwamen kregen we een kokosnoot met kokosmelk te drinken. Het hotel is volgens de reisinformatie primitiever maar daar was weinig van te merken op het missen van warm water na. We hadden een erg leuk houten huisje waarbij we door de palmbomen heen de zee konden zien. De rest van de middag nog wat bij het hotel gerelaxed en wat gezwommen in de zee. Om half 6 ben ik met Jelger een stukje over het strand gaan lopen en hebben we samen naar de zonsondergang gekeken. De dagen dat we in dit hotel verblijven eten we ook bij het hotel omdat het in de middle of nowhere is. Na het eten nog een drankje aan de bar gedaan en teon lekker gaan slapen met het geluid van de golven op de achtergrond

dag 17

Vandaag vroeg opstaan zodat we niet op het meest hete van de dag op het park zijn. Om 6 uur zijn we naar het strand gelopen waar we de boot op konden stappen. Na ongeveer een uur gevaren  te hebben kwamen we aan bij het nationaal park. We zijn eerst een klein stuk over het strand gelopen en toen daar de jungle in via allerlei paadjes. We hebben een luiaard gezien met een baby. Na door het bos gelopen te hebben kwamen we weer via het strandaan bij de rivier. Hier zag de gids een apir naar zijn plaats gaan. We mochten  2 aan 2 daar naar kijken. Het was een mooi beest om te zine en ook groter dan we haden verwacht. het was ongeveer net zo groot als een kalf. We zouden eerst maar een klein stuk van een andere trail doen omdat de rest te nat zou zijn maar dit viel deze dag erg mee en konden hem toch wel helemaal lopen. Soms moest je wel uitkijken dat je niet in de modder liep. We moesten ook kleine beekjes oversteken via de keien in het water. We hadden een stop bij de rangerstation. Hier ligt ook een kleine landingsbaan voor kleine vliegtuigjes. Daarna de weg weer vervolgd door de jungle. We zijn vandaag verschillende vogels tegengekomen en ook een aap waar de baby bij lag. Rond half 1 warenwe weer terug bij de boot. We hebben hier eerst nogeen heerlijke lunch gekregen en daarna zijn we terug gevaren naar het hotel. Onderwg zijn we nog gestopt bij een waterval en bij grotten. Smiddags lekker aan het strand gelegen en wat gezwommen.

dag 18

Om 8 uur vertrokken met de boot richting het eiland wat we vanaf het hotel konden zien. Toen we bijna daar waren hebben we een aantal dolfijnen gezien en vliegende vissen. Bij het eiland ligt koraal waar vissen zwemmen. We zijn hier wezen snorkelen en hebben heel veel gekleurde vissen gezien. Ook hebben we 2 schildpadden gezien. We hebben ruim een uur gesnorkeld en toen de boot ingeklommen en een stukje vederop konden we nog een keer snorkelen. Het eiland word goed beschermd en je mag het eiland zelf ook niet langer dan 20 min betreden. We hebben hier even gelegen en wat gelopen en daarna zijn we weer terug gevaren naar de kust. We zijn naar een strandje gevaren wat 10 min varen is vanuit ons hotel. Hier hebben we een lunch gekregen. Na de lunch kon je of met de boot terug of je kon lopen wij hebben er voor gekozen om te gaan lopen. Onderweg zie je erg mooie rotsen die uit het water steken. Rond 3 uur waren we weer terug bij het hotel. Weer even de zee in gedoken en daarna in het huisje wat gerelaxed. Net na zonsondergang zijn we naar het strand gegaan waar ze een kampvuur hadden gemaakt. Na het eten zijn we nog wat wezen drinken in de bar.

• 07 Januari 2015 - 11:20

Jorieke:

Mooi allemaal hoor! Ben benieuwd naar de rest van de foto's!

• 07 Januari 2015 - 13:04

Jeanne Ribbers:

Hoi Jelger en Erika

Jullie hebben leuke dingen gedaan zo te lezen.En hebben jullie veel foto 's gemaakt?
    Maak er straks maar een ooi boek van.Ga er nog maar lekker van genieten ,want het is zo voorbij.
    groetjes Jeanne en ben.

• 07 Januari 2015 - 18:08

Gerda:

Hoi Erika en Jelger.
    Jullie hebben weer heel wat gezien.
    Nog heel veel plezier.
    Angel heeft de kerstboom laten staan is een paar keer in de kerststal gekropen en heeft aan de lampjes gezeten deze hingen iets lager als de takken van de boom
    ze vond het wel vreemd toen de kerst spullen weg waren.

Groetjes Karel en Gerda