begin van de vakantie - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Erika - WaarBenJij.nu begin van de vakantie - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Erika - WaarBenJij.nu

begin van de vakantie

Blijf op de hoogte en volg Erika

08 Juni 2013 | Verenigde Staten, New York

Amsterdam = New york

Na een nacht vlakbij schiphol geslapen te hebben ging de wekker om half 6.
uitgecheckt en met de shuttle dienst naar Schiphol.
Na de koffers afgegeven te hebben nog wat gedronken en gegeten op Schiphol.
Onze vlucht vertrek op schema en na een vluch van bijna 8 uur zijn we geland op JFK Airport en kan onze vakantie echt beginnen.
De douane controle verliep rustig en stonden snel buiten. We hadden verwachtdat we 2 taxi's nodig zouden hebben met al onze koffers maar we konden er toch allemaal in.
De rit naar ons hotel in Manhatan duurde ongeveer een uur. De taxi chauffeur reed als een malle. verdrijvingsvlakken gelden daar niet echt. De wegen zijn er een stuk slechter an in Nederland.

Ons hotel ligt op 3 min lopen van Time Square. Na even gerust te he
Hier hebben jelger en ik een drankje gedronken waarbij de andere 2 naar boven zijn gegaan. De hele dag mooi weer gehad maar nu begon het helaas te regenen. Hierdoor maar besloten om daar te
blijven voor het eten.

Na het eten nog even gerust waarna we naar een komedie club waren gegaan waarvoor we s'middags kaartjes hadden gekocht. Toen we eraan kwamen was het niet echt wat we ervan verwacht hadden.
Je was verplicht tot 2 glazen drinken en het zag er oud uit. Helaas begon de vermoeiende dag wel zijn tol te eisen. Alles begon te draaien en hierdoor zijn Jelger en ik maar naar huis gegaan.
Hoefden alleen maar het drankje van Jelger af te rekenen. De andere hebben nog wel een leuk avondje gehad.

New York:

Om 9 uur met z'n allen gaan ontbijten bij een zaakje een paar blokken verderop. Hierna een metro kaartje gehaald. We stonden alleen niet bij de goede metro en zijn een paar blokken verder gaan lopen om op de juiste lijn te komen.
Helaas is de ingang van de metro niet altijd even duidelijk en duurde het even voordat we er 1 gevonden hadden. Met de metro zijn we toen naar Meat District gegaan. Hier loopt de oude High Line door New York. Deze is echter niet meer in gebruik.
De High Line is nu een voetpad waar je mooie ui8tzichten hebt. Ook ligt er een pier vlakbij. Op deze pier kun je oa golfen. We hadden wel zin om een balletje te slaan.
Hier met z'm 4en 147 ballen gekocht en gekeken wie het hardste kon slaan. nadeel was eel dat die golfstock voor mij veel te groot was en daardoor niet echt ver kon slaan. Maar we hebben ons wel vermaakt.

Hierna nog verder over de High Line gelopen. Daarna wat gedronken in Meat District en nog wat er hebben rond gelopen de metro gepakt naar 9/11 memorial.
We waren er op een rustige dag en konden meteen mee met de tour die werd gelijd door iemand die er oud collega's had verloren.
Voor het WTC is een aparte brandweer kazerne op deze kazerne zit een plaque voor alle hulpverleners die op 9/11 zijn omgekomen.
Hierna moesten we door een security en moest je nog een keer of 3 je kaartje laten zien. Op het gedenk gebied zijn veel bomen geplant. Ook staat hier nog een boom die ze terug hadden gevonden bij de wrakken vij het WTC.
Deze is opnieuw geplant. Op de plaatsen waar de 2 torens hebben gestaan zijn nu 2 grote vierkante watervallen en in de bodem zit dan weer een vierkant gat waardoor je het water nooit de bodem ziet raken. Als je naar de watervallen kijkt lijkt het alsof ze op sommige plaatsen omhoog gaan. Op de rand om de watervallen staan alle namen op die in de torens zijn gestorven,
Een paar gebouwen zijn er opnieuw gebouwd en een aantal zijn er nog in aanbouw. De freedom tower is klaar. Deze is net zo hoog als de twin towers. Het museum is nog niet klaar. Aan de buitenkant kun je op de muur een afbeelding van de twintower zien.
Ook zijn er drietanden die onderaan het WTC stonden erin geplaatst.

Hierna een club sandwich gegeten. Daarna mochten we aan de wandel naar pier 17.
Hier even wat gedronken en daarna mochten we de zeilboot op. Met de boot zijn we langs lady liberty gevaren met een mooie zonsondergang. Op de heenweg zag je de skyline van Manhatten in het licht en toen we terug kwamen was het donker en daardoor zag je hoe mooi de stad s'avonds verlicht is.

Met de metro weer terug maar Midtown en via Time Square terug naar het hotel.

New York dag 2.

Vroeg opgestaan om stand by tickets te krijgen voor Jimmy Fallin. Na het ontbijt wilden we een NBC studio tour doen maar deze was helaas al uitverkocht.
Aangezien we toch naar Central Park wilden hier maar eerder naar toegelopen. Onderweg gestopt bij de Trump tower en bij de Apple store.
Als je het park in komt kom je eerst langs de dierentuin war het erg druk is. In het park zelf zijn wandelpaden aangelegd maar kunt ook op het gras gaan liggen. We hebben hier heerlijk rondgedwaald. Even gerust met een hot dog erbij en oen weer terug gelopen naar het hotel,
Jelger en ik zijn nog even naar de m&m's en disnep's winkel geweest. Om 3 uur mochten we ons melden bij de NBC studio. Daar moesten we wachten tot kwart over 4. Je moest beneden naar het winkelcentrum en moest rond blijven lopen tot je geroepen werd. Toen moesten we een rij maken op volgorde van nummer. Er waren mensen die nummer 90 hadden.
De eerste selectie waren nummers 1 tot en met 15 die door mochten voor een stand by plek. Hier moesten we weer wachten na 10 min mochten de eerste 4 mee naar binnen de rest moest nog wachten. We hebben uiteindelijk tot 5 uur gewacht.
Hierna kregen de laatste te horen of ze wel of niet mee mochten. Tot en met nummer 11 mocht mee naar binnen en wij dus helaas niet. Aangezien we ondertussen wel honger hadden gekregen zijn we naar het Hard Rock cafe gelopen.
Hier met z'n vieren nachos als voorgerecht besteld. Dit was alleen zoveel dat bijna niemand meer echt onger had hierna. De hamburgers kwamen 2 min nadat we het voorgerecht op hadden wt ook wel erg snel was.
Ook nog een lekkere cocktail gedronken en een glas mee als aandenken.
s'Avonds zijn Jelger en ik nog naar macy's en andere winkels gelopen en heerlijk genoten van Time Square.

New York = Washington

Geontbijt bij hetzelfde zaakje waar we de eerst dag ook geontbijt hebben.
Na het ontbijt uitgecheckt en met de taxi naar JFK voor de huurauto. Helaas waren we in het begin verkeerd dus duurde het ritje iets langer.
Na aankomst bij het verhuurbedrijf kregen we te horen dat ze de suv die wij hadden aangevraagd niet beschikbar was maar ze hadden er wel 1 die groter/duurder was die we voor dezelfde prijs mee konden krijgen.
Hier zeggen wij nauurlijk geen nee tegen. De auto is hoger dan dat ik ben. Ik mocht het eerste stuk rijden. De auto is een automaat en daardoor wel erg wennen hoe die helemaal werkt.
Na het even uitgevonden te hebben kunnen we op weg naar Washington. New York uitkomen duurde best lang. Het is druk op de weg en de wegen zijn niet al te best. Ook moesten we een "leuke" brug over naar Staten Island.
Deze brug was zeer hoog en daardoor wel een leuke uitdaging voor mij. Het onderwegdek maar gekozen en uiteindelijk viel het wel mee. Vlak hierna konden we de tolweg op en deze weg is een heel stuk beter berijdbaar.
Op de helft pauze gehad en hierna mocht Jelger naar Washington rijden. Na wat oponthoud zijn we om 5 uur in Washington aangekomen.
Helaas was onze auto iets te groot voor de parkeergarage en hebben deze duur bij het hotel moeten parkeren. s'avonds in het hotel gegeten en op tijd naar bed.

• 08 Juni 2013 - 13:50

Jorieke:

Leuk dat je een verslag bijhoudt van jullie reis! Kunnen we ook een beetje meegenieten :-)
    Veel plezier op jullie verdere reis!

• 10 Juni 2013 - 17:31

Maka En Angel:

Hoi
    jullie hebben het wel druk als ik dat zo lees.
    Met Angel is alles oké. Hebben we een mandje voor haar gekocht wil ze er niet in gaan liggen.
    Misschien is het nog even wennen, we wachten af.

Een fijne voortzetting van jullie reis.

• 11 Juni 2013 - 02:51

Erika :

Angel is net zo eigenwijs als baasje :) anders haar dekentje erover legen wil soms helpen.
    idd een drukke reis maar wel een leuke reis.

groetjes

• 12 Juni 2013 - 13:29

Maka En Angel:

Hoi,
    dat heb ik ook gedaan , eerst wilde ze er niets van weten, daarna ging ze onder de mand liggen.
    Na haar een paar dagen steeds even in de mand te zetten en haar te laten ontdekken wat het is, gaat ze er nu steeds vaker in liggen
    Ik heb het dekentje er nog steeds in liggen.

Groetjes en nog heel veel plezier