next - Reisverslag uit Algonquin Park, Canada van Erika - WaarBenJij.nu next - Reisverslag uit Algonquin Park, Canada van Erika - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Erika

15 Juni 2013 | Canada, Algonquin Park

niagara falls = Toronto

Om half 10 geontbijt en daarna uitgecheckt en even het dorp Niagara on the Lake in gegaan. Leuk dorpje met een klein winkelstraatje. Hier ook maar een paar flessen wijn gekocht voor tijdens het verblijf op algonquin park. Hierna op weg gegaan naar Torontol. Dit was een korte rit van ongeveer anderhalf uur. Na ons opgefrist te hebben op zoek gegaan naar een plaats om te lunchen. Na de lunch zijn Jelger en ik de stad in gegaan om te gaan shoppen. Helaas regende het erg en zijn we maar de ondergrondse shopping mall in gegaan. De PATH is een ondergronds netwerk van winkels en kantoren welke onder het hele centrum van Toronto loopt. s'Avonds zijn we bij de 3 Brewers gaan eten. Hier een heerlijke lamsbout en steak gegeten.

Toronto

Om 9 uur geontbijt en daarne stad in gegaan met de metro. Hier zijn we lekker door de stad gaan struimen. Zijn langs de CN tHier in tower gelopen. Hier in het park even lekker gegeten. Naast de CN tower ligt het staxion wat het eerste uitschuifbare dak ter wereld heeft. Een stukje voorbij de CN tower ligt de brouwerij steam whistle. Buiten zie je een paar oude treinen staan als ook een oud stationnetje. De brouwerij zelf is gevesigd in een voormalig reparatie station voor treinen. Hier een rondleiding gehad door de brouwerij.Om 4 uur hadden we afgesproken om met de veerpont naar Toronto Islands te gaan. vanaf de veerboot heb je een mooi uitzicht over de skyline vanToronto. Op het eiland aangekomen daar even wat rondgelopen. Helaas ging alles daar al om 5 uur dicht en konden we er niet meer iets gaan doen. Maar even wat gedronken en toen met de veerboot terug naar Toronto. Deze avond hebben we weer bij de 3 brewers gegeten echter nu wel met z'n vieren.

Toronto= Algonquin Park

Na uitgecheckt te hebben zijn we op weg gegaan naar Algonquin Park. Rit van ongeveer 3 uur. Onderweg een lunchstop gehad. Na eerst een lang stuk snelweg te hebben gehad rijd je daarna een heel stuk door het park zelf. Een erg mooie omgeving met veel bos en meren. Het laatst stuk naar het resort is een zandweg. Na ingecheckt te hebben woren de koffers naar ons huisje gebracht en krijgen we een rondleiding over het park. Ons huisje heeft 2 slaapkamers me tieder een eigen badkamer en een gazamelijke woonkamer en balkon. Mooi uitzicht over het meer.
We besluiten om voor het eten vast een boswandeling te gaan maken. Helaas waren we iets te slecht voorbereid en hadden we geeninsecernspray bij ons. Het wemelde in de bossen van de muggen. We konden tijdens de route een shortcut terug nemen naar het resort en dit hadden we maar gedaan. Route was langs het meer en met een aantal heyvels. De laatste paar weken had het geregend in het park en daardoor lagen er nog wat poeletjes onderweg af en toe moesxten we goed kijken waar we konden lopen om geen natte voeten te krijgen. Na terug komst op het resort kwamen we erachter dat we toch goed geprikt waren.

Om 7 uur zjn we gaan eten waar er eerst een buffet met salades en andere apperetiefjes. Daarna kregen we soep en konden we kiezen uit 4 hoofdgerechten. Er was ook een dessert buffet. s'avonds nog met een wijntje op de stijger gezeten en lekker genoten van de zonsondergang. Nog even een spelletje gespeeld toen gaan slapen.

Algonquin Park.
Na het ontbijt een paar kano's opgehaald en een stuk over het meer gekano'd daarna terug naar de lodge en de kano's onder bij de steiger vast gelegd. Voor de lunch ook nog even een stukje wezen kanoen en om stipt half 1 gaat de bel voor de lunch. Ook nu weer heerlijk gegeten met verschillende keuzes. Na de lunch wezen tafeltennissen en ook gewoon tennis gespeeld. Daarna zijn Jelger en ik nog een keer de andere kant op gekanod. Onderweg op een open stuk even een stop gemaakt en heerlijk van het uitzicht genoten.

Na terug komst zijn we nog even het meer ingedoken maar het was nog wel erg koud. s'Avonds weer een zelfde diner alleen dan met andere keuzes uit hoofdgerechten. Je kunt je eigen wijn meenemen die ze dan voor je open maken. Hun mogen zelf geen wijn verkopen maar raden mensen aan om het zelf mee te nemen. Tijdens het eten ging het na een heerlijke dag te hebben gehad regenen.

• 15 Juni 2013 - 09:54

Rieky:

Ha Erika en Jelger,

Van jou moeder ( Erika) deze link toegestuurd gekregen.
    Mooi om te lezen wat jullie daar allemaal zien en meemaken.
    Geniet er nog van!

Groetjes van familie Builtjes

• 17 Juni 2013 - 15:30

Maka En Angel:

Hoi,
    jullie hebben al weer heel wat gezien.
    Hier gaat alles zijn gangetje.
    Ik heb het mandje van Angel op de bank in de hoek neergezet en sindsdien ligt ze er steeds meer in,
    haar dekentje ligt er nog steeds in.
    Ik krijg haar alleen niet mooi op de foto, zodra ik het fototoestel pak gaat ze ervan door of sluit ze ogen,draait zich om, loopt weg enz.

Nog veel plezier deze laatste dagen van de vakantie.

Groetjes.

• 18 Juni 2013 - 14:51

Erika :

KLinkt als typisch angel :) ze hoort meestal de lens open gaan en dan nokt ze hem snel.
    wel mooi dat ze er nu wel in gaat liggen.
    Wij vermaken ons hier goed nog een paar dagen en dan elaas weer terug naar huis.

groetjes Jelger en Erika