Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Erika - WaarBenJij.nu Montreal - Reisverslag uit Montréal, Canada van Erika - WaarBenJij.nu

Montreal

Blijf op de hoogte en volg Erika

22 Juni 2013 | Canada, Montréal

Saint Alexis des Monts - Montreal

om 9 uur in het hotel ontbijt gehad en toen de spullen gepakt en op weg gegaan naar Montreal.
Vandaag een korte reistijd van maar 2 uur.
Na ingecheckt te hebben en daarna nog even gerelaxed te hebben zijn we een stukje gaan wandelen naar Old Montreal.

Old Montreal is het oude stadsgedeelte van montreal. hier zijn veel oude gebouwen te vinden maar ook gezellige straatjes. In het midden is een plein met straatartiesten en schilders. Hier even lekker rondgewandeld. Daarna op een terrasje wat gedronken. Na het drinken zijn Jelger en ik nog even langs het water gelopen.

Om 6 uur zijn we maar eens iets gaan zoeken om te eten. Dit viel echter tegen omdat de meeste tentjes alleen pizza en spagetti hadden. Uiteindelijk beland bij een sport cafe waar we op het dak konden zitten en zo mooi uitzicht hadden over de straatjes. Na het eten weer terug gewandeld naar het hotel

Montreal

Na het ontbijt naar het shopping gedeelte gewandeld om onze laatste dollars op te maken. Een aantal winkelcentrums zijn hier te vinden. Tussendoor bij de food court een heerlijke vruchtenshake gehaald. na het shoppen even een parkje opgezocht en even uitgerust. Daarna weer terug naar het hotel. s'Avonds naar de 3 brewers geweest om onze laatste avond maal te nuttigen.

Montreal - Amsterdam.

Om 12 uur uitgecheckt. De tassen nog even achter gelaten in het hotel. Met de auto net buiten Montreal gereden. We kwamen toen aan bij een parkje. Vanuit hier kun je een stukje lopen naar een landhuis. Vanuit hier heb je een prachtig uitzicht over de stad Montreal. Na een stukje terug te hebben gereden kwamen we bij nog een uitkijkpunt deze had voornamelijk uitzicht over de buitenwijken van Montreal.

Om half 2 waren we weer terug bij het hotel. Hier onze koffers gehaald en na nog even voor de laatste keer getankt te hebben de auto terug gebracht op het vliegveld. De auto return lag vlakbij het vliegveld en konden lopend naar de vertrekhal. Na ingechekct te hebben en nog wat gegeten te hebben zijn we door de douane gegaan. Hier moesten we nog 3 uur wachten voordat ons vliegtuig zou gaan. De tijd maar gedood door spelletjes te doen en een beetje rond te lopen.

Om half 7 mochten we boarden waarna we rond half 8 plaatselijke tijd vertrokken zijn.

Om half 8 zijn we op Schiphol geland.