saint alexis des monts - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Erika - WaarBenJij.nu saint alexis des monts - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Erika - WaarBenJij.nu

saint alexis des monts

Blijf op de hoogte en volg Erika

20 Juni 2013 | Canada, Ottawa

Ottawa = Saints Alexis des Monts

s'ochtens lekker rustig an gedaan en rond 11 uur vertrokken naar Saint Alexis des Monts. We dachten alleen dat het niet zover rijden was maar het was toch nog 3.5 uur rijden. Onderweg even een lunchpauze gehad. Tegen 4 uur kwamen we aan bij ons hotel. Het hotel ligt op een berg aan het meer. Het hotel is gemaakt van hout en lijkt op een hele grote blokhut. De grootste verassing stond ons te wachten op onze kamer. In de kamer stond een groot bubbelbad. Eedrst even ons lekkergeinstalleerd en toen zijn wegaan eten. We kregen een 4 gangen diner. Heerlijk gegeten. Na het eten zijn we de weg naar het strandje gaan zoeken. We hadden alleen niet de meest makkelijke weg gevonden. Het was nogal een stijle weg vol met kiezelstenen. Na even hier rond gelopen te hebben vonden we de weg naar het hotel. Dit was een aangelegd pad met vlonders en trappen. De laatste paar trappen waren alleen vrij hoog op palen.

Saint Alexis des Monts

s'ochtens een heerlijk ontbijt buffet. Na het ontbijt zijn Jelger en ik een tocht door de bossen gaan maken. Genoeg insectenspray bij ons. Hier zaten minder muggen dan bij algonquin park. De route begon bij het strand. Hier zijn we eerst nog even langs het strand gelopen waarbij je steeds kikkers hoorden kwaken. Daarna was het zoeken naar de route. Maar het stond met bordjes aangegeven. In het begin dachten we wel van is dit de goede route maar het de juiste route. Je moest via smalle paadjes lopen. Soms moest je goed je route uit kiezen omdat er nogal wat water op e route lag. Maar het was zo wel een leuk avontuur. We zijn naar een ander meertje lopen wat midden in de bossen lag. Terug zijn we een andere route gelopen, hier kwam je langs een mooi uitzichtpunt over het meer. Je moest hier wel niet te lang stil staan want dan kreeg je last van muggen. |We liepen nu meer naar boven zodat we bij het hotel uit kwamen. s'middags hebben we een motorboot gehuurd en zijn we over het meer gaan varen. Mooi langs de overs gevaren. om half 6 zijn we met een excursie mee gegaan om naar bevers en beren te gaan kijken. We gingen eerst met een oude legerjeep via een zandweg vol met hobbels en stenen. Als eerste gingen we naar een meertje toe dit meertje is gemaakt doordat de bevers een dam hadden gebouwd. In het meer staan allemaal bomen die dood zijn gegaan doordat ze verdronken zijn door de dam die door de bevers gebouwd is. De bevers kregen takjes te eten hier kwamen ze op af. De bevers kwamen erg dicht bij. Ook zag je er 2 bevers dicht bij elkaar. Hierna nog even naar de beverdam gelopen. Daarna mosten we een paar minuten verder lopen en kwamen we aan bij de observaie toren van voor de beren. Alleen de zwarte beer leeft daar in de regio. De beren worden er gevoerd met een grote ton met daarin zoete mais. Deze ligt op ongeveer 30 meter van de hut. We zouden hier ongeveer een uur wachten in de hoop dat er beren zouden komen eten. We moesten erg stil blijven anders zouden we ze al wegjagen. na ongeveer 10 min wachten kwam er 1 eer op af. Deze at ee nbeetje maar werd weggejaagd door een andere beer. Deze heeft hier een tijdje zitten eten. De andere beer bleef in de buurt ervan te wachten tot de kust veilig was om weer verder te eten. Nadat de beer zijn buik vol had zijn wij weer terug gegaan. De kans dat we een beer zagen en dan ook nog eens 2 beren was erg klein omdat onze gids ze al 5 weken niet gezien had. De andere gids die rondleidingen verzorgde had ze af en toe wel gezien. Hierna via dezelfde hobbelige weg weer trug naar het hotel waar we weer heerlijk hebben genoten van een 4 gangen diner.