deel 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Erika - WaarBenJij.nu deel 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Erika - WaarBenJij.nu

deel 2

Blijf op de hoogte en volg Erika

11 Juni 2013 | Verenigde Staten, New York

Washington

s'Ochtends onder het hotel in de shopping mall ontbeten. Helaas vandaag een regenachtige dag dus ook maar een paar paraplu's gekocht.
Begonnen bij het air en space museum. Hier zie je het ontstaan van vliegtuigen van het eerste model van wright tot aan de cockpit van een boeing. Ook zie je hier de geschiedenis van de ruimtevaart inclusie een aantal onderdelen hoe een ruimteschip gebouwd is. Vlakbij het air en space museum ligt het Natural History Museum. Je ziet hier dinosaurussen, vissen, veel soorten stenen. Hier waren ook natuur foto's tentoongesteld die door national geographic zijn uitgeroepen tot mooiste foto's. Wat je hier ook kunt zien is een van de grootste diamanten.
s'Avonds hadden we een tour geboekt door Washington. Om 7 uur werden we opgehaald. De tour begon bij het capitol waarna we naar de voorkant van het witte huis zijn geweest. Dit is de andere kant van het witte huis die je normaal ziet. We zijn naar verschillende memorials geweest oa van Martin Luther King en die van Lincoln. Om half 11 werden we weer bij het hotel afgezet.

Washington - Painted post

Vandaag een lange reis voor de boeg. Moeten in totaal 5 uur reizen. Bij het hotel waren er weinig ontbijt mogelijkheden dus maar besloten onderweg wat te gaan eten. Na een paar uur rijden werd het tijd om de benen te strekken en wat te gaan lunchen. Even de highway af en dorpje inrijden en bij een tankstation wat te eten gehaald. Omdat we de highway af waren gereden gaf de tomtom een andere weg aan. Hadden nu een mooie route door een paar dorpjes. Eind van de middag zijn we in Painted Post geariveerd. Hotel ligt direct naast de snelweg wat ideaal is omdat Painted Post voor ons voornamelijk een tussenstop is.
s'Avonds naar een grote mall in de buurt gereden waar Jelger en ik zijn gaan shoppen en Raymond en Martijn naar de film zijn geweest.

Painted Post - Niagara
Vroeg opgestaan om na het erg simpele ontbijt om half 8 te vertrekken richting Niagara on the Lake. Na 2 uur rijden kwamen we aan in Buffalo hier moeten we de huurauto omruilen. Wij gevraagd of we niet de auto die we nu hadden mochten houden. Dit is nagevraagd en we mochten deze zonder meerkosten houden. De auto is nu omgezet zodat we deze in Montreal in kunnen leveren. Hierna was het nog een klein half uur rijden tot de grensovergang. Hier moesten we even wachten maar de grens konden we zonder problemen passeren. Na nog een half uur rijden bereikten we Niagara on the Lake. Bij aankomst in het hotel bleek dat onze kamers nog niet gereed waren daarom maar even aan de overkant een heerlijke lunch gegeten en onze eerste Canadese Dollars gepint. Na de lunch konden we onze kamers op en na ons omgekleed te hebben weer in de auto gestapt en naar de Niagara Falls gereden.
Niagara Falls zijn 2 watervallen waarvan er 1 in een hoefvorm is. Na eerst langs de falls te zijn gelopen zijn we naar de bootjes gelopen (Maid in the Mist). Je gaat eerst met een lift omlaag waarna je de bootjes bereikt. Vlak voordat je de boot op gaat krijg je weggooi regenjassen. De boot zat net toen wij vooraan stonden vol. hierdoor hadden we wel de eerste keus aan boord. We zijn vooraan bij de boeg gaan staan. Dit was achteraf wel de natste plek om te staan. De boot vaart eerst langs de kleine waterval hier word je wat nat door de mist maar meer niet. Daarna komt de boot aan ij de hoefvorm. Hier lijkt het alsof je in een onweersbui terecht bent gekomen. Het water loopt via de regenjas alsnog naar binnen. Maar het is mooi weer dus de kleren drogen snel. We zien eruit als verzopen katten. Maar het is geweldig om mee te maken om zo dicht bij de waterval te komen.
Na de boottocht eerst even een ijsje gegeten en in de zon wat opgedroogd. Het plaatsje Niagara is 1 grote kermis. Er is genoeg entertainment te doen adventure minigolf game hall enz. Hier wat rond gelopen en nog een paar potjes gepouled daarna maar wat gegeten. Nog even langs de waterval gelopen en daarna terug naar ons hotel.