ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Erika - WaarBenJij.nu ottawa - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Erika - WaarBenJij.nu

ottawa

Blijf op de hoogte en volg Erika

18 Juni 2013 | Canada, Ottawa

algonquin park = Ottawa

s'ochtens weer een heerlijk ontbtij gehad. Hierna nog even lekker door het park rondgelopen en genoten van de prachtige omgeving. Even nog getafeltennist. Op het park nog geluncht met een overheerlijke pizza. Hierna was het helaas weer tijd om deze mooie omgeving te verlaten en koers te zetten naar Ottawa. Om ongeveer 6 uur zijn we aangekomen in Ottawa. Hierna maar een eetgelegenheid opgezocht. Helaas waar we gingen zitten hadden ze niet echt een leuke kaart en hebben we maar bij een foodcourt nog wat noodles gehaald. Jelger en de rest zijn nog naar de film geweest en ik heb lekker gerelaced op de hotelkamer

Ottawa.

Om 9 uur een ontbijt gehaald bij subways. Hierna zijn we begonnen aan een wandeltocht door de stad. We liepen als eerste langs het parlementsgebouw. Een mooi oud gebouw aan de achterkant van het gebouw had je een mooi uitzicht over de plaats Hull wat aan de overkant van de Ottawa river ligt. The national library zat helaas in de steigers waardoor je er niet echt veel van zag. Onder het lopen kwamen we ineens een hele stoet met ferrari's tegenm was een leuk gezicht om te zien. Via een brug kwamen we in het plaatsje Hull. Vanuit hier had je een mooi uitzicht over Ottawa. We zijn hier langs de rivier gelopen. We kwamen ook langs een kerkje. Het was kerk met de onderkant in oude stijl en dan ijzerem torens erop ik vond het niet mooi. Via een andere brug konden we weer terug lopen naar Ottawa. De rivier die je oversteekt heeft een zeer sterke stroming. Hier komt ook het rideau kanaal op uit. ALs je over de brug loopt zie je de sluizen vanuit de kanaal naar de ottawa river het zijn er een stuk of 6 achter elkaar en het is een behoorlijke hoogteverschil.

Weer in Ottawa beland zijn we door een paar straatjes gelopen met voornamelijk toeristen winkels en een markte. Veel oude huisjes hier te zien waardoor het wel een gezellige sfeer geeft.
Bij een pub geluncht en toen zijn we het winkelcentrum in gegaan om te gaan shoppen. Na het shoppen nog even langs het rideau kanaal gelopen. s'avonds bij een andere pub gegeten en om 9 uur mochten we ons verzamelen voor de haunted walk. Een erg leuke wandeltocht met allemaal spookverhalen over Ottawa oa het hotel dat gebouwd was door de spoorwegen om reizigers onderdak te bieden zijn op de 5e verdieping een aantal vreemde dingen gebeurd. In een school is op de zolder een gezicht en orbs te zien enz.

• 18 Juni 2013 - 16:22

Jorieke:

Klinkt weer goed allemaal! Ben benieuwd naar de foto's straks. Groetjes daar!

• 18 Juni 2013 - 16:23

Jorieke:

O ja, en de baby lijkt wel op jullie te wachten... Roep hem even toe dat dat niet hoeft als je wil :-)

• 18 Juni 2013 - 16:49

Erika :

Dat moet ie inderdaad niet done. We hebben al veel te veel leuke kadotjes gezien maar willen graag weten of het een jongetje of een meisje word. Sterkte en laat het morgen in Montréal maar weten. Groetjes Erika en jelger.

• 18 Juni 2013 - 16:52

Erika :

Done=doen

• 19 Juni 2013 - 01:03

Jorieke:

Haha dan zal ik zeggen dat ie op moet schieten anders krijgt ie geen kadootje :-)